Nya Zeeland - Paihia

nu har vi kommit ut till bay of lsland i norra nz. till en liten 'stad' som heter paihia.

idag har vi vatt pa en tur ut till den nordligaste spetsen pa nz, cape reinga. riktigt fint dar vill jag lova och tur med vadret hade vi me.. langt ute vid spetsen mots aven tva han, tasmanhavet och stillahavet och de syns jatte val nar man tittar ut over havet, vagorna moter lixom varandra..

efter en stund dar akte vi till en annan jatte fin strand dar vi stannade och at lunch och badade fotterna=)
vattnet va jatte fint, riktigt blott och vagorna skummade och de kandes allmant bra!!

efter de sa akte vi till en oken(!) dar vi fick varsin frigolitboard. sen va de bara te att bestiga de enorma sandberget for att komma till toppen.. jag kan bara saga de att alla tjockmattor som man sprungit over med hoga knan pa gympan genom hela skolan kan slanga sej i vaggen!!! fy fan vilken mjolksyra i vaderna.. man gick och gick men kom ingenstans, sanden bara forsvann under fotterna... val uppe sa va de bara te att lagga sej pa 'bradan' och aka ner igen.. valdigt sandigt men riktigt kul!! ja lyckades riktigt bra men lotti trillade av sin brada, sa jag kunde kalla henne SANDY hela eftermiddagen sen=) och hon har fortfarande sand overallt...

nar vi akt fardigt dar sa fortsatte bussen ut pe en laaaang strand. 90 mile beach. de va bara strand vart man an tittade.. och da saknade jag hastarna och tizze.. tank att fa rida i full fart pa de stranderna.. de vore nog tillochmed battre an jarnvagsbanken i braas=)

imon blir de te att ga upp i ottan igen.. for da ska jag ut och simma med delfiner!!=)(om man hittar nagra att simma med vill saga, men jag haller tummarna) hoppas verkligen att de blir bra, ser fram emot detta...

sen ska lotti och jag ha ett par lata dagar har innan vi aker tillbaka till auckland pa onsdag eftermiddag for att sen flyga till thailand pa fredag.. tiden gar for fort!!!


men nu skickar jag iaf massa pussar och kramar hem pa alla hjartans dag=)

Kommentarer
Postat av: Malin

Puss och kram!

2010-02-14 @ 13:37:58
URL: http://rosethorns.blogg.se/
Postat av: phia

Härligt!!!!! hoppas det blev många delfiner.

Här har jag just avslutat en hjärte middag med barn man och svärföräldrar.Och ska nog ta med en bit av din resa det är så roligt att läsa.

Alla hjärtans kramar från Phia

2010-02-14 @ 21:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0