Nya Zeeland - Queenstown - Te anau - Milford Sound - Queenstown

nu ar vi tillbaka i Queenstown efter en lite roadtrip med vara nya vanner Anna och Klara!! fina tjejor de dar=)

vi hyrde en bil har i stan och akte igar morse pa var lilla tur. jag va den enda som kort automat innan sa jag fick boja att kora. ritade ett stort kryss pa vanster handen innan vi gav oss ivag, bara for sakerhetskull=) men de gick faktiskt bra!! jag och lotti turades om att kora de 17 milen till Te anau. nar vi kom dit sa checkade vi in pa vart hostel och gav oss tur pa en tur i de lilla samhallet. borjade med att ga till informationen for att boka baten i milford och sen av anna och klara sej ut pa en rejal vandring medans lotti och jag gick till en park, dar vi stannade restan av dagen... fick sallskap av en australienare en stund me. men han va nog allt lite konstig!!

idag pa morgonen ringde klockan alldeles for tidigt och va korde fran Te Anau vid halv 7. da hade vi 12 mil framfor oss. Klara korde. forst stannade vi vid mirror lake, de va jatte fint och dimman lag over sjon och sa.. sen kom vi till ett annat stalle som vi ocksa sannade vid och gick en liten svang... nar vi sen kom fram till Milford Sound sa hade vi bokat en bat att aka med i fjorden. de va verkligen jatte fint!! solen sken (vilket den tydligen inte gor sa ofta dar) och vi fick se bade salar och delfiner och massa annat fint!!

pa vagen hem fran Milford sa stannade vi vid lite olika stalle och tittade pa vyn.. himla fint om jag far saga de sjalv!!! satt pa en gammal bro och at var lunch i solen, de ar allt semester!! vi turades om allihopa att kora hem och de gick riktigt bra for alla, trodde de skulle va mycket varre an vad de va.. de anda som va lite svart i borjan va typ att placera bilen.. men sen gick de som smort.. och jag lyckades tilloch med gora en riktigt fin fickparkering nar vi kom tillbaka hit till Queenstown, riktigt impad av mej sjalv faktiskt...

for en stund sen va vi nere i paken for en sista maltid med ganget=) vi kopte paj och fixade sallad och drack lite vin, jatte fint och de kandes verkligen som sommar!! trakigt att behova lamna Anna och Klara nu. men dom ska va kvar har i Queenstown medans vi aketr till Christchurch imon. men vi har bestamt att vi ska komma och halsa pa dom i sommar, och de ser jag redan fram emot!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0