Thailand - Koh Lipe

jag gillar de har stallet!!

en liten o som man gor over pa en kvart, inga bilar, turkost vatten, mjolstrander och alla gar barfota, de ar fint de=)
vi bor i en lite "hydda" vid stranden, harda sangar och fruktansvert daligt tryck pa vattnet (tar en timme att forsoka fa ut allt shampo ju!!) men vad gor de nar man betalar 50kr/natt. da far man plagas lite=)

igar lag latade vi oss hela dagen! lag pa stranden, guppade runt pa en luftmadrass och spelade strandtennis, vilket vi for ovrigt inte ar spec bra pa.. sen har vi kopt ett cyklop me! sa lotti lag pa luftmadrassen och lag lag i vattnet bakom, och sen bogserade hon mej over korallerna och stenarna och sant som bor pa botten, blandannat sa bor nemos kusiner inte med an tre simtag ifran dar vi brukar bada=)

idag har vi vatt pa en snorklingstur till havs. riktigt kul att snorkla, nar man val fatt in tekniken!! sag massa fargglada fiskar och fiskar som blangde och koraller och sjogurkor och ackliga maneter(bla!!) har anvant min nya undervattenskamera me, ska bli kul och se hur bilderna blir sen. dom ar lite suddiga nar dom ar i kameran men blir battre nar man satter dom i datorn sen. nagra fulbilder pa mej och lotti me=)
sag apor me, men dom va inte i vattnet (som tur ar!! hade fan skitit pa mej om jag mott en apa i vattnet!!)
och eftersom att man ligger med roven ovanfor vattnet typ hela tiden nar man snorklar sa har jag saklart brannt mej pa solen idag, de gor ont!!! och vattnet har ar valdigt salt, sa de kanns som jag atit helt sjukt mycket popcorn!!


resten av dagarna har kommer nog se ut som en forsta, bara slappa och ha de gott.. inte sa manga dagar kvar nu innan man ska hem till snon igen.. imon ar de en vecka tills vi kommer hem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0