Nya Zeeland - Barrytown

nu har vi kommit over pa den sodra on..

vi akte fran Wellington i torsdags morse vid kvart i 7. sen va de farja over till picton i typ 3 timmar.. darefter akte vi mot abel tasman nationalpark som va vart mal.. vi akte igenom nelson, en liten mysig stad, hade nog kunnat stanna dar en dag men de finns ju inte tid till allt.. val framme i abel tsaman sa fanns de inte boende till alla, sa lotti o jag bodde i talt istallet. helt okej och 10 dollar billigare!! kom fram ratt sent pa kvallen sa de blev inte sa mycket gjort da.. den natten sov jag som en stock, trots att vi sov pa riktigt obekvama taltsangar=)

igar sa borjade vi dagen med att ga ner till stranden.. va en ratt lang men anda liten(!? de va hogvatten) strand, inte alls mycket folk sa vi tod fort forsta dopp i de nya zeelandska havet!! de va ratt kallt men anda skont!!
efter de gick vi upp till vart talt igen for att gora oss iordning for vart fallskarms hopp=)
tror aldrig att jag hann bli riktigt nervos, allt gick valdigt fort, aven om vi fick vanta typ 2 timmar pa vart hopp. sen va de bara pang-pa med utrustningen, pang-traffa karmeramannen, pang-traffa killen jag skulle hoppa med, pang-ut ui planet, pang- upp i luften och sen va de dags..
jag hann lixom inte saga nagonting utan han bara forklarade hur vi skulle gora och hur jag skulle forma kroppen. sen drog han oss bort till dorren och hangde mej utanfor flygplanet (vilet i ovrigt va de minsta plan jag nagonsin skadat!!!) och sen PANG- sa HOPPADE VI!!!! ja de va helt sjukt!! kommer inte ihag mcyket mer an att jag sag flygplanet forsvinna ovanfor mej och att jag skrek!!  och sen foll vi bara.. vi foll nog i ca 50 sekunder och sen PANG- sa kanndes de som att vi folg uppat istallet och att kamerakillen bara forsvann.. de va da fallskarmen oppnades!! sen va resten av turen bara harlig!!! da kandes de bara som att flyga, jatte harligt!! och landningen gick jatte bra, vi hamnade pa fotter=) kiollen jag hoppade me va jatte bra!! och jag kommer verkligen att gora det igen!!!! helt sjukt!! jag har verkligen hoppat!! de trodde ni inte va=)

resten av dagen gjorde vi typ ingenting, ratt gott!! bara softade och lasta lite och sa.. jag har for ovrigt last ut de tre "twilight" bockerna jag hade med mej och onskar verkligen att jag hade haft den fjarde ocksa, men sa ar inte fallet...

idag har vi akt fran abel tasman till barrytown. pa vagen hit stannade vi forst for att ga och kolla i en grotta, jatte fint va de!! och efter de sa akte vi for att titta pa pankakerocks och blowholes.. jatte fint!! fattar inte hur de kan bli sa av bara naturen (orkade aldrig lasa pa skylltarna om hur de hade blivit till, men fina va de=)
och sen va de bara raka vagen till barrytown, har ska vi bo inatt... och vi ska tydligen fetsa till de lite med. till och med ha ett maskerad tema.. horor och hallickar, vad saga som de?? far val se hur de blir, forsokte hitta en passande outfit innan men de gick val sadar..
imon ska vi pa natt som heter bone carving, allsta hugga i ben.. ska se om man lyckas gora ett halsband eller natt, ska bli spannande=)
imon ska vi ocksa dra oss vidare mot Franz Josef...

nu ska vi se om jag lyckas lagga upp nagra bilder fran mitt hopp=)


Kommentarer
Postat av: Malin

Fy fan vad häftigt det låter. Kanske är något man skulle göra innan man dör. För övrigt har även jag bara de tre första av twilight böckerna fast du kanske har den fjärde hemma. Vi får ha en twilight filmkväll när tredje och fjärde filmen kommit ut!

2010-01-30 @ 18:55:30
URL: http://rosethorns.blogg.se/
Postat av: phia

Vad häftigt...jag önskar att jag var så modig som du eller ni.Vilka underbara bilder.

Jag är sjuk men blev piggare av att läsa om er.

Ikväll ska det bli snöstorm igen....

Men vi har ju melodifestivlen.

Kram Phia

2010-02-12 @ 15:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0