Sydafrika - mossel bay/plattenberg - jag har dykt med vithaj!!!!

vi akte fran hermanus igar pa morgonen och hamnade i mossel bay dar vi bestamde oss for att stanna en natt..

sa idag pa morgonen akte ja, niklas, martin och fia ut pa havet for att dyka med vithaj! alltsa, vi va inuti en bur som satt fast pa sidan av baten, darifran kollade vi pa hajarna under vattnet och dom kom riktigt nara, ibland for nara!! helt sjukt!! trodde knapps ja skulle vaga, har bara sagt att de hade vatt hafigt men trott ja va for feg, men de va grymt!!!
vi sag sammanlagt 5 hajar, 4 vithajar, den starsta pa nastan 4 meter (!) och sa sag vi en liten liten hammarhaj ocksa=) de tog en stund innan hajarna kom och de va ratt blasigt sa ja va pa gransen till att bli sjosjuk. men sen kom den forsta (och storsta av dom) o da va de bara till att forsoka komma i vatdrakten (vilket va en kamp bara de) och sen klattra ner i buren, niklas va forst i, sen va i i buren 6 st at gangen (de va alltsa fler an vi pa baten, sammanlagt va vi 8 st) de va skit laskigt! bara de att man skulle holla koll pa hajen, man skulle aven ha koll pa kroppen o se till att inga fingrar eller tar hamnade utanfor buren... hajarna simmade forbi flera ganger och riktigt nara o nagra ganger loixom hoppade dom efter bytet (en acklig stor fiak pa ett snore) oxa..
latt de sjukaste jag nagonsin upplevt!!! en gang nar jag o fia gatt upp ur buren men martin o niklas o tva andra va kvar i, sa kom hajen o simmade riktigt nara, o sen vande hon och korde ratt in i buren pa den sidan niklas stod och lixom fastnade med buen i munnen, man riktigt horde hur hon bet och drog i buren och niklas va precis intill och viste lixom inte vart han skulle ta vagen, dar han hall handerna innan satt de nu en stor vit haj(!!!)... men sen slappte hon och simmade ivag igen... hade de vatt jag som stod sa nara hade jag bajsat pa mej!!!!

tog lite bilder o filmade lite sen nar jag gatt upp ur buren, tankte lagga upp pa fejjan sen sa ska ni fa se;)


bara 3 dagar kvar nu=( tiden gar for fort!! inatt sa bor vi i plettenberg och imon blir det antagligen ett hopp fran varldens hogsta bungy jump=) adrenalinet pumpar fortfarande sa de av val bara till att fortsatta med galenskaperna!!

Kommentarer
Postat av: Annelie Fermskog

Hej Linda. Hittade hit via fb. Tycker själv det är skoj när folk kommenterar min blogg + att man då får veta vilka som läser. Nu ska jag följa din resa o vara AVUNDSSJUK!!! =)

2011-01-23 @ 19:07:39
Postat av: Lotta Andersson

Vad spännande din blogg verkar vara. kommer verkligen att läsa dina inlägg igen! =P Hoppas du har en rolig dag :p

2011-02-23 @ 09:57:06
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0